zondag 18 juni 2017

Beterschapskaartje met gelatos

Ik heb een tijdje zitten worstelen hoe ik nou met de gelatos moet werken, kreeg niet echt het gewenste effect. Inmiddels denk ik dat ik de truc door heb, door niet te nat te willen werken.

Ik heb aquarelpapier behandeld met gesso en vervolgens op verschillende manieren de gelatos
toegepast, indirect door het eerst met water te mengen op een sheet, en om iets fellere kleuren te krijgen, rechtstreeks op het papier en dit uitwrijven met vochtige vingers en babydoekjes.

De witte vlakken heb ik gemaakt door een mask van craft emotions te nemen en daar doorheen met een babydoekje te wrijven (de kleur haal je dan weg), terwijl ik de vlinders en bloemen juist met kleur heb gedaan door masks van Dutch Doobadoo.

De rozen heb ik ook met gelatos gekleurd, een vlak groen en roze gekleurd (verschillende tinten) en vervolgens de rozen gestansd.

In het hoekje zit een kwart van een mal van Nellie Snellen, Daarop de rozen van Marianne Design, het strikje is van Craft Emotions en de tekst en stikrandje zijn van stempels van Noor Design.

Best wel een heel ander kaartje dan ik normaal maak, maar ben er trots op!

Daarom wil ik met een aantal challenges meedoen:
http://craftaddictionchallenge.blogspot.nl/2017/06/challenge-06-bloemen-bloemen-en-nog.html
http://anmacreatief.blogspot.nl/2017/06/anmacreatief-challenge-69-juni-2017.htmlhttp://scrapcardschallengeblog.blogspot.nl/2017/05/challenge-97.html

Fijne zondag nog. Het wordt mooi weer, dus daar gaan we van genieten.

Astrid


4 opmerkingen:

  1. Ja ik heb deze techniek wel eens op een beurs gezien Astrid en wat heb je het super gedaan! De achtergrond is prachtig en met de stansen in de hoek en het scheuren van je papier bij de Betreschaps tekst vind ik erg mooi bedacht! Dankjewel voor het mee doen met de Scr@p-Cards Challenge! Geniet van het mooie weer!!!
    Groetjes van Gerie en DT SCC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaart zeg, het toefje rozen vind ik mooi gedaan. Gezellig dat je meedoet bij AnMaCreatief.
    En heb je onze challenge op facebook al gespot?

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er écht prachtig uit Astrid, volgens mij heb je het nu in de vingers! Een beeldige brterschapkaart is het geworden, dank voor je deelname aan onze Scr@pCardsChallenge!

    XxIrene -DT

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super mooie kaart Astrid en wat een leuke techniek kende ik niet dank voor je mooie bijdrage aan de scrap-cards challenge liefs DT Martine

    BeantwoordenVerwijderen